Muzikaal marktonderzoek als protest

Muzikaal marktonderzoek als protest

13-07-2012 - Marketing

Met een opmerkelijke première wil The Stolz Quartet, een kwartet bestaande uit Nederlandse topmusici, zijn eerste grote muziektheaterproductie naar een nieuw publiek brengen. De allereerste opvoering van de voorstelling ‘Exit In Halbe’ zal namelijk worden gespeeld voor 60 doorsneeconsumenten die gewoonlijk hun mening geven over nieuwe deodorants, wasmiddelen of kant-en-klaarmaaltijden. Onderzoeksbureau Trendbox onderzoekt hun reacties en emoties bij het bekijken van de voorstelling. Op deze manier hopen de muzikanten een nieuw publiek kennis te laten maken met nieuwe muziek.
 
‘Deze première is een statement dat helemaal in lijn ligt met de intentie van de voorstelling. Maar het is niet alleen een statement – het onderzoeksbureau pakt het serieus aan. De resultaten worden gebruikt voor een zo succesvol mogelijke werving van een hopelijk groter en misschien wel ander publiek voor onze muziek’, zegt hoboïste en artistiek leider van The Stolz, Marieke Schut. 
 
De titel van de voorstelling, ‘Exil in Halbe’, verwijst naar de actualiteit van de plaats van kunst in de Nederlandse samenleving. Het lijkt alsof kunst en publiek steeds verder van elkaar af staan. Met deze voorstelling wil The Stolz Quartet laten zien dat het anders kan. 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.
RSS feed van de Bureaus pagina

Bureaus

RSS feed van de Media pagina

Media

RSS feed van de Financieel pagina

Financieel